2009. szeptember 6., vasárnap

Verbier - Mászás 2900m-re

Másik felem, M egyéb irányú elfoglaltsága miatt egyedül voltam kénytelen túrázni ma egyet.

Tanakodtam reggel, hogy hova vegyem az irányt, van a környéken is elég hegy...de pár ok miatt Verbier-be tértem vissza.

Egyik okom a gyönyörű idő volt...eddig még nem túráztunk itt tökéletesen tiszta időben, nem láttuk még tisztán a Grand Combin 4300-as csúcsát. Másik, hogy ugye készülés van a síszezonra, és magasabb terepre akartam menni, hogy szokjam a kevesebb levegőt terhelés mellett.

Igy inkább autóztam kb 1 óra 20 percet, és persze megérte. :-) Mindig megéri...

A kocsit letettem a parkolóban, majd felvonóztam egyet a már ismert Les Ruinettes állomásig 2200m-re, majd elindultam a kellemes sétának számító La Chaux állomáshoz. A látvány persze az út közben sem semmi, ime a Grand Combin csúcsa.





La Chaux pedig ezen a környéken van (na oda készülök fel ahol a felvonó van...):


Innen fel 2400m-re a Cabane de Mont Fort-ig, ahol egy kiálló sziklán burkoltam egyet.



Aztán indulás neki a meredekebb résznek, ami gyakorlatilag 500m szint leküzdését jelentette, meredek, köves útonvonalon, ami nem más mint egy jóóóóóó hosszúúúúú erősebb piros sípálya :-) Nagy élmény volt a mászás, mindamellett tény, hogy a légszomj és a kb 160-as pulzus miatt jópárszor megálltam 1-1 percre pihenni. :-)



Ami fontos, hogy ezen a holdbéli tájon kb 4 másik túrázóval találkoztam és pár lesuhanó downhill bike-os sráccal (na az kész életveszély...)




Régen élveztem ennyire a hegy csendjét, látványát és igen, néha a küzdelmet hogy menjek tovább...Pláne a legvégén, ahol vagy 100m szintet baromi meredeken kaptattam 2900m-re, a Col des Gentianes-re, ami nem más mint 2 fő felvonó állomása (az egyik Nendazból, a másik La Chaux-ról indul), és innen lehet tovább menni 3327m-re a Mont Fortra.

De megérkeztem és megérte! Még sose másztam ilyen magasra!!!

Ime a Mont Fort és a Torn gleccser. Gyönyörű...Ott fenn van két erősen fekete pálya, majd egyszer kipróbáljuk...:-) A bal oldalon az állomás alatt pedig látni a pályát ahol a gyorsasági síversenyeket rendezik áprilisban.



Miután kigyönyörködtem magam, levonóztam egyet La Chaux-ig, majd rohanás, hogy elkapjam az utolsó felvonót Les Ruinettes-ről Verbier-be. Az idő talán most volt a legtisztább...



Fantasztikus túra volt gyönyörű időben, lenyűgöző látvánnyal!!! És a teljesítmény se volt semmi!

:-)


Nincsenek megjegyzések: