2009. június 29., hétfő

Grindelwald-Wengen III.

Reggel kelés, nem tudom kell-e még részleteznem, hgy eltöltöttem még egy kis időt a teraszunkon...:-)

És végre az időjárás is alakult...úgyhogy indulás az állomásra. A turista irodába benéztünk, hogy mit ajánlanak megmászni.

Mi tegnap kinéztünk az Eiger Trail nevű utat (35-ös útvonal), ami a Grindelwald fel eső Alpiglen állomástól, 1615m-ről indul és a Nordwand tövében megy fel végig az Eiger-gleccsernél (2320m) lévő hüttéig. A turista irodában a néni mondta, hogy az nagyon jó, könnyű túra...

Később jöttünk rá, hogy Ő úgy érthette, hogy lefelé megyünk...mint a túristák általában:-) De mi azt nem szoktuk...(Mondjuk lefelé se könnyű annyira)

Elindultunk Wengenből, a Kleine Scheidegg-nél már tudtuk, hogy élmény lesz a mai nap...

Kb 10 körül értük el az Alpiglen állomást, és innen indultunk neki felfelé. Nos szépen neki is kezdett emelkedni az ösvény, verőfény, meleg, úgyhogy hamar elkezdtünk izzadni...A látvány, nos, tűrhető, nemigaz? :-)

És nyomtuk felfelé...és felfelé...és felfelé...néhol hóban gázolva is...és jópár csoporttal találkoztunk, meg egyéni túrázokkal, akik nyomták a távot...lefelé...:-)

Na jó, azért volt pár elvetemült aki velünk nyomta...:-)

Hmmm, 2.23perc alatt értünk fel az Eiger-gleccserhez, 27 perccel szintidő alatt, kb 800m szintkülönbséggel. Itt leültünk inni egy kicsit meg gyönyörködni a látványban.

Kis pihenés és a kötelező nyújtás után legurultunk Klein Scheidegghez, majd lenyomtuk mégegyszer a túrát a Maennlichen-re, most 10 perccel szintidő (ami 1.20p) alatt. Egész jól bírtuk még a végén, most azért jobb volt a látvány.

Hotel, zuhany, majd egy kiváló pizza a szomszéd étteremben, ahol kicsit veregettük a vállunkat, mert végül is kb 1000m-t megmászunk ma.

Jól is esett utána az alvás...