2009. június 29., hétfő

Grindelwald-Wengen II.

Reggel kelés, cuccok becsomagolása, és irány a Lauterbrunnen Tal, ami kb 20 perc Grindelwaldból. Nem volt annyira fantasztikus az idő, hogy felrohanjunk a hegyre, így gondoltuk megnézzük a Trümmelbach vízesés-rendszert, ami elég híresnek hivja magát a katalógusokban...11 CHF a beugró...:-)

Nos...Nem véletlenül volt annyi túrista busz, nem véletlenül volt annyi japán fényképező állvány...Ez valami hihetetlen...A hegy gyomrában ömlik le a gleccser-víz, mp-enkét 20,000 liter!!! Hátborzongató hangja, látványa van...Hihetetlen micsoda ereje van a víznek!

Ehhez képest a Via Mala, már elnézést de lufi...

Aki erre jár, ki ne hagyja!!!

Na ezután irány vissza Lauterbrunnenbe, ahol leparkoltuk a kocsit a vasútállomás parkolóházában (2 nap 29 CHF), majd fel a vonatra, hogy feljussunk Wengenbe (7.20 CHF/fő csak oda teljes áron)

Az állomásról kb 500m sétával értük el a hotelt, ahol természetesen letehettük a cuccunkat. A hotel nagyon jól néz ki, az 1920-as években épült és nemrég rendbe szedték. Továbbra is borult idő volt, úgyhogy gondoltuk egy kisebb túrát megejtünk, nem erőltetjük nagyon, aztán pihi.

Kotonok, bakancs, majd állomás, ahonnan fel Kleine Scheidegg-állomására (csak oda 24 CHF/fő Wengenből). Itt elkezdett zuhogni az eső, úgyhogy pánixerűen bepusziltunk egy forralt bort és mire végeztünk, el is állt. Innen nekiindultunk, hogy felmásszunk a Maennlichen állomásra (33-as útvonal), ahol már csúsztunk párat télen...:-)

Ez egy kb 5 km-es túra, kb 200m szintemelkedés, le is tepertük gyorsan, 1.5 óra helyett 1.09 alatt. Elég frekventált ez az útvonal, egész sok túrázó indult neki még ilyen időben is, főképp baromi profi túracuccokba és képrögzítő eszközökbe csomagolt 50-70 éves japánok...:-)

Jól esett a hűvösben a séta, +&@#-t se láttunk, de sebaj.

Le a faluba a Maennlichen fülkéssel (egy irányba 24 CHF/fő ), majd kis vásárlás, és irány a hotel és a szoba.

Ez volt a nap nagy meglepetése...mivel a szobánk nagyon szép volt, vadiúj állapotban, szuper fürdővel...és volt hozzá egy olyan PANORÁMÁS erkély, hogy 1 órát ültünk kint vacsora előtt...kicsit elérzékenyülve...

Mindezt 130 CHF-ért...(mármint úgy hogy svájci bevásárlókártya pontokat is felhasznál az ember...M találta a neten a lehetőséget)

Ezután indulás fondue-t enni (standard 26 CHF/fő), ahogy a jól átfázott túrázók szokták...A főutcán ajánlottak egy éttermet, a fondue egész jó volt, de nem volt benne az első 5-ben...ami az élményt lehúzta, az az hogy a pincérnek valami hiperaktivitása lehetett, egyfolytában rohangált, kapkodott, stb....úgyhogy el is húztunk innen vissza a hotelbe.

Itt a bárban eltöltöttünk egy jó másfél órát, természetesen Appenzeller és a másnapi túratérkép társaságában. Beszédbe elegyettem a pincér sráccal, akiről kiderült, hogy szlovák, Stary Smokovce-re való...jól felemlegettük gyerekkori síélményeimet...kicsi a világ.