2009. április 8., szerda

Húsvéti pihenés - 3. nap

Vasárnap már nem esett, bár felhőben maradtak a hegyek. Ennek eredménye az lett, hogy megint csak letettünk a síelésről... Inkább pihiztünk, olvasgattunk, majd megterveztünk egy kisebb túrát a Saas völgyében.

Busszal indultunk Saas-Almagell-be , ami arról híres ugyebár, hogy ide valósi a híres Zurbriggen család beleértve a többszörös bajnokot Pirmin-t is. A faluban meg Zermattban is van egy-egy szuper hotele a bajnoknak... jól módosította a pályáját...:-) Azt azért megjegyezném, hogy a Saas völgyében gyakorlatilag 2 család nemzetségei élhetnek, mert vagy Zurbriggen mindenki vagy Anthamatten...kis túlzással mindenhol csak ezekkel a nevekkel lehet találkozni...érdekes...

Nos Saas-Almagell-ből terveztünk el egy túrát, hogy a völgy végéig elsétáljunk és felmásszunk a Mattmark gáthoz, 2197m-re, amit olyan 2-3 órásnak írnak. Nos, a séta a falutól a völgy útjának végéig kb fél óra volt, amivel nem is volt gond. A probléma akkor jött, amikor elértük a végét és le volt zárva minden túratvonal… Merthogy itt már elég szűk a völgy és lavinaveszély volt...Naggyon jóóó! :-( Le is fényképeztünk egy friss nyomot...ott jobbra...

Úgyhogy ennyi volt a hegymászás, visszasétáltunk Saas-Almagell-be, forralt-bor, majd a sífutó utat követve, aztán a hegyoldali ösvényen kb 1 óra alatt lesétáltunk Saas-Grundba. Felettünk Saas-Fee:

Kellemes séta volt, kb 2.5 óra, 7-8 km. Jó volt melegítésnek a tavaszi szezonra ...aztán búcsú fondue és még egy kisebb adag alvás.