Borultabb reggelre ébredtünk, de semmi gond, ma mindenképp csúsznunk kellett. Kicsekkolás, és indulás Saas-Fee-be. Novemberben ugye a gleccserpályákon csúsztunk, így most úgy döntöttünk, hogy a Spielboden-i részen kezdjük a csúszást, hogy kipróbálhassuk a pályákat itt is. Ide a felvonó (4es fülkés) a falu legvégéből indul.
Nos, mivel nem túl sok kedvünk volt átsétálni a falun a cuccokkal, gondoltuk, hogy utolsó nap már ne vacakoljunk, és kerítsünk egy elektromos taxit, ami elvisz minket az állomásig a parkolóból. Fontos tapasztalat, hogy ez reggel 9 körül nem olyan egyszerű, mert kb 15-20percre vállalták a fuvart. De megoldottuk, és 20CHF-ből meg is úsztuk az utazást. Persze a faluban van elektromos síbusz is, de most már mindegy...
Itt a sítérkép.
Ok, tehát bérlet vásárlás (65 CHF), felcsatolás és indulás a Spielbodenre, 2448m-re. Érdekese volt látni ismét a helyet hóban, és azt a lejtőt is ahol túráztunk mormota-nézőben még a nyáron...elég meredek ez a gerinc...
Felérve tovább felvonóztunk a Langfluh vonalon a csúcsig 2869m-re. Itt már a felhőzet aljában voltunk, nagyon enyhe havazásban, de láthatóság volt, úgyhogy nem ijedtünk meg...
Innen a látvány fantasztikus, a gleccserjég jónéhány helyen ott kéklik a hómezőn, közte a szakadékokkal. Persze a hóviszonyok tökéletesek voltak...A csúcsról két max 1.5 km-es piros pálya indul lefelé, a 11-es és 12-es, amit a csúccsal egy gyors négyes beülős köt össze. Persze semmi tömeg nem volt, így nagyon gyors köröket mentünk itt. A pályák szélesek, optimális-közepes pirosak.
Innen felindultunk az Allalin csúcsa alatti részre, ahol Novemberben is síeltünk. Elsőnek egy elég hosszú csákányos felvonót vettünk igénybe, amely mellett egy kellemes, lankás kék pálya ereszkedik vissza a Laengfluh állomásig, a 10a. Kiszállva az Allalin 2 és 3 csákányosokkal érkeztünk meg kb 3600m-re, majd tartottunk egy rövid akklimatizációs pihenőt az Allalin étteremben.
Ezt követően nekiindultunk lefelé...A 18, majd 17a pályán indultunk le, hogy a Morenia állomáshoz érjünk. Ez a pálya valami szuper, talán a kedvencünk Saas-Fee-ben. Széles, közepes piros pálya, ami kb 3-4 km hosszan ereszkedik kb 3500m-ről 2.550-ig. Nagyon-nagyon élvezetes volt a sima, friss hó, a 0 tömeg, ami ideálissá tette a csúszást a rövid és hosszú carving-ívek gyakorlására. :-)
Az állomáson ettünk egy levest, találkoztunk újdonsült Japán ismerőseinkkel, majd lecsúsztunk a Morenia 4-es ülős felvonó alsó állomásához. Innen fel a végéig, majd a még Novemberből ismert jobb oldali 4-es kéken örömsíeltünk egyet kb 1.5km hosszan.
Ennek az aljából egy erősebb piros pályán szlalomoztunk lefelé kb 1km-t-ig ahol becsatlakoztunk egy másik szuper, de erősebb piros pályába, a 4a-jelzésűbe. Ez vezetett le gyakolatilag a faluig. Szerencsére a Spielboden felvonó állomásától egy síút van kialakítva az Alpin Express felvonó állomásáig, ahonnan kb 500m gyaloglás után elértük a kocsit.
Kiadósat síeltünk ma is, sajna képeket nem nagyon csináltunk a fényviszonyok miatt...de az élmény így is szuper volt.
Nos, ennyi volt az 5 napos síutunk...SAJNOS...
Mindenképp visszatérünk!!!
:-)
Nos, mivel nem túl sok kedvünk volt átsétálni a falun a cuccokkal, gondoltuk, hogy utolsó nap már ne vacakoljunk, és kerítsünk egy elektromos taxit, ami elvisz minket az állomásig a parkolóból. Fontos tapasztalat, hogy ez reggel 9 körül nem olyan egyszerű, mert kb 15-20percre vállalták a fuvart. De megoldottuk, és 20CHF-ből meg is úsztuk az utazást. Persze a faluban van elektromos síbusz is, de most már mindegy...
Itt a sítérkép.
Ok, tehát bérlet vásárlás (65 CHF), felcsatolás és indulás a Spielbodenre, 2448m-re. Érdekese volt látni ismét a helyet hóban, és azt a lejtőt is ahol túráztunk mormota-nézőben még a nyáron...elég meredek ez a gerinc...
Felérve tovább felvonóztunk a Langfluh vonalon a csúcsig 2869m-re. Itt már a felhőzet aljában voltunk, nagyon enyhe havazásban, de láthatóság volt, úgyhogy nem ijedtünk meg...
Innen a látvány fantasztikus, a gleccserjég jónéhány helyen ott kéklik a hómezőn, közte a szakadékokkal. Persze a hóviszonyok tökéletesek voltak...A csúcsról két max 1.5 km-es piros pálya indul lefelé, a 11-es és 12-es, amit a csúccsal egy gyors négyes beülős köt össze. Persze semmi tömeg nem volt, így nagyon gyors köröket mentünk itt. A pályák szélesek, optimális-közepes pirosak.
Innen felindultunk az Allalin csúcsa alatti részre, ahol Novemberben is síeltünk. Elsőnek egy elég hosszú csákányos felvonót vettünk igénybe, amely mellett egy kellemes, lankás kék pálya ereszkedik vissza a Laengfluh állomásig, a 10a. Kiszállva az Allalin 2 és 3 csákányosokkal érkeztünk meg kb 3600m-re, majd tartottunk egy rövid akklimatizációs pihenőt az Allalin étteremben.
Ezt követően nekiindultunk lefelé...A 18, majd 17a pályán indultunk le, hogy a Morenia állomáshoz érjünk. Ez a pálya valami szuper, talán a kedvencünk Saas-Fee-ben. Széles, közepes piros pálya, ami kb 3-4 km hosszan ereszkedik kb 3500m-ről 2.550-ig. Nagyon-nagyon élvezetes volt a sima, friss hó, a 0 tömeg, ami ideálissá tette a csúszást a rövid és hosszú carving-ívek gyakorlására. :-)
Az állomáson ettünk egy levest, találkoztunk újdonsült Japán ismerőseinkkel, majd lecsúsztunk a Morenia 4-es ülős felvonó alsó állomásához. Innen fel a végéig, majd a még Novemberből ismert jobb oldali 4-es kéken örömsíeltünk egyet kb 1.5km hosszan.
Ennek az aljából egy erősebb piros pályán szlalomoztunk lefelé kb 1km-t-ig ahol becsatlakoztunk egy másik szuper, de erősebb piros pályába, a 4a-jelzésűbe. Ez vezetett le gyakolatilag a faluig. Szerencsére a Spielboden felvonó állomásától egy síút van kialakítva az Alpin Express felvonó állomásáig, ahonnan kb 500m gyaloglás után elértük a kocsit.
Kiadósat síeltünk ma is, sajna képeket nem nagyon csináltunk a fényviszonyok miatt...de az élmény így is szuper volt.
Nos, ennyi volt az 5 napos síutunk...SAJNOS...
Mindenképp visszatérünk!!!
:-)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése