A fülkés felvonó pillanatok alatt felrepít a Bendolla állomáshoz 2130m-re. Innen már kezd kibontakozni a látvány és az érzés, hogy a terep egggéééész tűrhető lesz...:-)
Csatolás, és indulás a Grands Plans 4-es beülőshöz, ami villámgyorsan felrepít 2440m-re, ahonnan 200m csúszással átszálltunk a 2730m-re induló 6-os beülős felvonóba. A felvonóból jobban szemügyre vehető a vidék, valamint a pályák egy része, ezért ahogy mentünk felfelé egyre kíváncsiabbak lettünk, mit tartogatnak a látottak.
Nos, csupa jót...
A felvonó alatt végig, egy kb 2.5km es piros-kék pálya tart nyílegyenesen az induló állomásig. Először itt csúsztunk, és ami azt illeti előjött az ordítózos, nevetős, örömsí feeling, annyira élveztük a pályát. A hó ugye kiváló – a 30 cm-t már jól lesimították és keményítették – a pálya széles és még a kék része is jó, így rövid, hosszú ívek húzására optimális...Jópárat csúsztunk itt!!! A látvány persze csak pont az i-re...
A vidék nekünk különösen tetszett, egyrészt persze a körülöttünk lévő 4000-esek csúcsai miatt, másrészt pedig a Becs-de-Bosson csúcs körüli rész dombos tája az ami különlegessé teszi a terepet – ez a rész kicsit hasonlít a Kleine Scheidegg körüli terepek hangulatára.
Ezután át-csákányoztunk a Bosson csúcs területére. A térképen a csákányos mellet elhelyezkedő majd balra kanyarodó piros egészen a Bendolla állomásig tart kb 4 km-en keresztül, és talán a legjobb pálya a terepen. Ez is olyan kiabálós, kacagós élmény, :-), lazább és meredekebb részekre tagolva...
Jól megdolgoztatott a Bosson csúcstól pár száz méterre kezdődő fekete pálya ami szintén a Bendolláig tart. Sehol senki a pályán, szlalomozol a katlanban, stb, stb...:-) Szuper élmény.
A nap zárásaként pedig a Bendolla állomásnál felszálltunk a 2-es beülősre (na itt van aztán panoráma...), majd 2 elég hosszú (de nagyon gyors, bár férfiaknak a végén kicsit megterhelő) tárcsás úttal ismét feljutottunk a Bosson csúcshoz.
Innen most a bal oldali feketén indultunk el, ami kb 800m hosszú közepes fekete, ami aztán kb 3km-en át kiváló pirosként vezet a Bendollához. Nos ez a másik legszuperebb pálya a vidéken...Nagy menet volt...
A Bendollától aztán lesíeltünk Grimentzbe, ami egy kellemes kb 2.5 km-es piros menet, közepes szélességú erdei pályán.
A felvonónál egy hüttében kipihentük a napot, napoztunk , ettünk, majd indulás haza.
-----------------------------------------------------------------------------------
Kiváló hétvégét tudhatunk magunk mögött, ismét sokat fejlődtünk.
Ezzel már bejártuk a Val d’Anniviers nagy részét, és csak nagyon-nagyon jókat tudunk mondani a terepekről.
Az eddig bejárt terepek közül simán ott van az első háromban. Nagyon változatos, minden igényt kielégítő pályákat ad a völgy, igazi magashegyi terepeken.
Nekünk igazán lenyűgöző élmény volt.
-----------------------------------------------------------------------------------
Értékelés
Pozitívum:
- A genfi reptérről 3 vezetéssel elérhető, az utolsó 15km-t leszámítva autópályán- A helyszínről és látványról csak szuperlatívuszokban lehet beszélni
- St-Luc-Chandolin és Grimentz nagyon hosszú és kellemes (néhol erősebb) pályákat ad, míg Zinal terepe kisebb, rövidebb de meredekebb pályákkal, inkább haladóknak való síközpont. Zinalnál nem szabad elfelejteni, hogy itt a legkiválóbb a freeride lehetőség, a friss hó miatt többen voltak off piste, mint a pályán...
- Grimentz pálya rendszere jobban koncentrált. Emiatt, valamint a gyors felvonók miatt nagyon gyors körökkel lehet körbe és besíelni az egész terepet
Amit célszerű észben tartani:
- A felvonókban a húzos technika dominál, de találunk ülős infrastruktúrát is, ami lehetővé teszi a pihenést. A St-Luc-i területen volt csak néha fárasztó az állás a csákányosokban és tárcsásokban, de a pályák változatossága és mennyisége ezt elfeledteti
- A 3 terep egymástól kb 20 perc vezetésre van, ha jól akarjuk magunkat pozícionálni, akkor célszerű a völgy közepén fekvő Vissoie-ban megszállni.
:-)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése