2009. március 14., szombat

Bukósisak és A Nagy Precíz

Na hello,

Aki tudja mire gondolok az tudja... :-) Pusszantás!!!

Tegnap megjöttek Őseim. Szuper!!!

Nem véletlenül, hiszen nemsokára ünneplés lesz és ehhez Drága Édesanyám főztje és Édesapám jelenléte nélkülözhetetlen!!! Ez így van rendjén...Húúúú de hiányoljuk Őket, meg persze M őseit, és Tesóinkat is!!!

Mivel itt vannak a Szülők, Szombaton gondoltam mutassuk meg Édesapámnak milyen is Svájcban síelni...:-)

Végül is Ő vett rá engem, hogy az Alföld egyik kis szántó jellegű dombocskáján felcsatoljam kb 5 évesen a kis műanyag bowdenes sílecet, és próbálkozzak síelni...Atyavilág, mennyit ordítottam!!!...Aztán idősebben Ő vitt el Bánkútra próbálkozni a síelés mellett a felvonózás élményeivel is (lásd röptetés és kiesés a felvonóból...:-). Aztán Stary Smokovce (Ótátrafüred), Csorba-tó (Strbske Pleso), és Zakopane (Zakopane :-) ) pályáin nyomtuk a bánkúti stílust évekig.

Micsoda emlékek!!!!!!!!!!!!!!!

Hmmm...De jó volt a törékeny termoszból kortyolni a forró teát a Csorba tó aljában a parkolóban, meg utána bevenni a gyógyszert a fogfájás ellen fenn a hegyen...Remélem Emlékszel Öreg Precíz!!! :-) Meg 'Örömsí', mi??? Meg befordulás az árokba a kocsival Bánkút felé...:-) Meg a síút, meg Rapülők Tesókámmal!!! :-) És Édesanyám pedig támogatott minket...

Hát igen, ez így volt szép és fantasztikus.
...

Aztán jópár évvel ezután elvihettük Édesapám Saalbach-ba egy hétre síelni és nagyon élvezte Tesókámmal együtt.

Hmmm...Felcsatoltunk újra jópár év után...

És most itt vagyunk egy olyan síelős országban, amiről régen, mondjuk így 'fiatal koromban' álmodni se mertünk volna...(én persze már álmodoztam...suttyomban...:-)

Igy most megpróbáltam elvinni Őt egy helyre, ami megmutatja, hogy milyen is 'A síélmény Svájcban'.

És azt hiszem, jól sikerült...Elvittem Édesapám Grimentz-be...

Melegítésnek a Bendolla környéki kék pályákon csúsztunk, megvallom mindketten nagy élvezettel. Kb 600m hosszú páylákon, gyors tárcsás felvonók használatával.

Aztán kis pihi és látvány-élvezet után az Öreg megjegyezte, hogy 'OK, akkor most már síeljünk is'...Jaja, próbáltam fokozatos lenni...nanáááá...

Igy a Bendollától felmentünk 2440m-re a 4-es ülőssel. Innen lecsúsztunk a Tsarva felvonó aljába...erről már írtam korábban...Nos, A Nagy Precíz itt, ezen a déli fekvésű kis átcsúszó pályán ájult el majdnem először a látványtól....:-)

Aztán fel a csúcsra, 2730m-re, és ÖRÖMSí a Tsarva felvonó alatti pályán...Ezt megejtettük jópárszor!!! És végül is itt töltöttük a napot, nagy döngetések közepette...




Én azt hiszem, főleg a fotókat visszanézve, hogy A Nagy Precíz egész tűrhetően viselte a síélményt és a látványt...

Életre szóló élmény volt ez a nap így együtt...

Édesanyám és M pedig meglátogatta Montreux-t és a környékét. Erről majd külön beszámolunk...Majd persze elkészül a CSODA, a fokhagymás hús, és a zserbó...a kedvenceim...

Ezeket nem lehet felülmúlni!!!

De jó hogy itt voltatok!!!

Pusszantás...


:-)

Nincsenek megjegyzések: