2009. október 3., szombat

Cipővásárlás

Nos a múltkori Saas-Fee-i örömsí közben elhatároztam, hogy lecserélem a dorkókat.

A mostani is nagyon jó kis cipő, de le kell cserélnem, mert mindig kínlódok benne. Általában jól meghúzom, és az első csúszás borzasztó, a többiről nem beszélve...Néha le kellett ülnöm és kicsatolnom, mert fájt benne a lábam.

A múltkor is éreztem, és ez nem állapot, pláne ha sokat akarok síelni, és fejlődni akarok...nem a fájdalommal kéne foglalkozni.

A másik, hogy egy kicsit erősebb, komolyabb cipőt kellene venni, hogy a síelésemhez az passzoljon.

Igy, praktikusan a hazatérés után egy héttel, elugrottunk ma a szomszéd faluban egy sportboltba, amely a falu méretéhez képest nagy és nagyon komoly felszereltségű üzlet (bicaj, túra, hegymászás, sí, stb)...itteni városi viszonylatban is nagyon komoly, nem csak a termékek minőségét, márkáját tekintve, hanem az eladók hozzáértését is figyelembe véve.

Lényeg a lényeg, hogy bementünk, leültem, megvártam egy eladót (korábbról már ismertem, és elég profinak tűnt a sportcuccok témájában), elmondtam mi a célom, hogyan síelek, stb, és elkezdtem próbálni. Kb óra próba után két Nordicánál landoltam és az erősebb, keményebb mellett döntöttem, Speedmachine 110.


Ezután jött az igazi kihívás kb 40 percig...lábaim felmérése, majd a cipő-belső lábra alakítása. Körberakták a lábfejem különféle filc lemezekkel (hogy a csontoknál, forgóknál, láb végénél helyet csináljon a bélésben), ráragasztották a zoknira, majd nylon zacskó a lábaimra, és ugrás a 30 percig melegített betétbe, a cipő normál bekapcsolást állapotában.

Ez még hagyján, a lényeg, az a 15 perces, sí-pozitúrás helyben állás volt, forró csizmával a lábamon, zsibbadó és erősen remegő combokkal. Beleizzadtam…

A végeredmény viszont magáért beszél...a cipő a lábamra öntve.

Tanács

Ezt magyarázta nekem az eladó a próbálásnál.

Sícipőből pontosan akkorát kell venni mint a lábunk, max minimális hely legyen az orrában. Túrabakancsnál 1.5-2 számmal nagyobbat vegyünk persze, de sícipőnél más a helyzet.

Sícipőben a lényeg, hogy síelés közben előre terhelünk ugye, ezért a lábfej hátracsúszik, nem kell előtte hely. Na nagyobbat veszünk nem fogja jól megfogni a lábat, mert akkor a lábfej rész is tágabb általában. És próbálnál sem, síelés közben sem kell csontig húzni, hanem hogy éppen megfelelő legyen, ne szorítson. A rugalmasság, merevség ilyen állapotban is működik, nem kell a sícipőnek spanyolcsizmának lennie a lábon.

Ezért van az is hogy egy optimális cipő, ha megyünk felfelé pl csákányos felvonóban, akkor kicsit jobban nyomhat. Mert ott nem terhelünk annyira előre mint síelés közben….Múlt héten is láttam Saas-Feeben a versenyzőket a csákányoson…a 150-es flexű cipőben, még kicsatolva is előre dőlnek, botokat a hónuk alá rakják és támaszkodnak velük a léc kötés előtti részére….gondolom ez is ezért van (többek között).

Hamarosan ki kell próbálni a cipőket!!! :-)

Nincsenek megjegyzések: