2008. október 19., vasárnap

Jungfrau régió ismét

Erre a hét végére kivételesen jó időt jósolt a helyi H. Bóna Márta, ahhoz képest hogy október közepe van. Természetesen csütörtökön meg is született a döntés, hogy ezt nem lehet kihagyni, ugyan menjünk már alapon, irány a hegyvidék.

Gondoltuk, hogy ha már lúd legyen kövér, lássunk valami szépet és akkor már aludjunk is ott egy éjszakát.

A választás ismét a Jungfrau régióra esett. Már voltunk itt kétszer, mindig gyönyörű időben, és már akkor beleszerettünk ebbe a vadregényes környezetbe.

Szombatra egy nagyobb túrát terveztünk be. Sajnos, Interlaken után volt egy baleset a völgy egyetlen bevezető útján, ezért a kocsit leraktuk Wilderswill-ben és vonattal mentünk fel Lauterbrunnenen keresztül Wengen-be, így csak délben tudtunk nekivágni sétánknak.

Wengen ugye 1274 méteren fekszik, a célállomás pedig Kleine Scheidegg, ami 2061 m-en van. A tervezésnél kicsit ijesztőnek tűnt a szintkülönbség, de hát csináltunk már ilyet.

A kijelölt túraútvonal gyakorlatilag a fogaskerekű útvonalát követi ami, kb 2 óra 40 perc időtartam és kb 7 km hosszt jelent, ahogy Wengenből indulva, megkerüljük a Lauberhorn (sielőknek ugye ismerős) csúcsát, és Wengneralp állomását érintve érjük el Kleine Scheidegget.

Az állomástól indulva gyakorlatilag egyből fel a hegynek indul az út, elsőre kicsit meg is lepődtünk a hirtelen meredek szakaszon, amely gyakorlatilag kb az út 2/3-án ilyen is maradt...dehát ezért jöttünk...

Az időjósnak igaza volt...sőt...talán most volt a legtisztább az időnk itt. Felemelő érzés ilyen látvány mellett mászni a hegyet, az emelkedőket sokkal könnyebben küzdi le az ember...:-) A lényeg a chi energia!!!

A távot 2 rövid megállóval végül is sikerült 10 perccel a szintidő alatt megtennünk, amit megünnepeltünk egy pohár kiváló forralt borral a célállomáson.

Mivel későre járt, visszavonatoztunk a kocsiért a völgy elejére, majd ismét be kellett autóznunk a völgybe egészen Stechelberg-ig, mivel innen még fel kellett felvonóznunk Mürrenbe, ahol is a szállást foglaltuk. Mürren ugyebár nagyon helyesen autómentes falu 1650m-en...

Itt találtuk meg ***hotelünket, ami a 150 CHF/szobás áron kiváló minőséget képviselt nem is beszélve a benne foglalt bőséges reggeliről. Az, hogy a szobánk ablaka és terasza a Jungfraura néz természetesen benne van az árban... :-) Adatok nálam...150%-osan ajánljuk a helyet...

A szállóban egy istenit vacsoráztunk - tényleg kiváló volt az ár-érték aránya, fél óráig ámuldoztunk utána - majd alvás.

Vasárnap éreztük egy kicsit a szombati mászás fáradságát, de azért egy kisebb túrát még bevállaltunk, Mürren felett a hegyen. A központból, tehát kb. 1650m-ről felmásztunk az Allmendhubel nevű hegyi fogadóig, ami a faluból induló sikló állomása is 1907m-en. Oda-vissza egy kellemes séta volt bár az idő kicsit borúsabb volt, lásd :-)

Nos, ismét könnyen felejthető hétvégét tudhatunk magunk mögött... :-))

Ui:

Apropó!

Lauterbrunnenről talán még egy-két szót. Itt szálltunk meg ugye korábban. Ez a falucska lent van a völgyben, kb 800m-en, de a völgy, mit völgy, SZAKADÉK, ahol elterül a falu, egyszerűen lenyűgöző...a feeling, a fényviszonyok, stb miatt ezt a helyet mi már csak úgy hívjuk: Völgyzugoly :---)))